Heräsin pirulliseen pää-niskasärkyyn viideltä enkä sen jälkeen saanut unta. Särky tuli jo eilen illalla kun kävin pyöräillen postissa ja kaupassa (n.12 km). Olen tosi herkkä kylmälle ja viimalle ja epäilen että kylmä tuuli kävi pahasti niskaani. Pakko oli ottaa burana sekä eilen illalla että tänä aamuna.
Paino junnaa ja junnaa, se oli tänä aamuna taas yli 75 kg. No, ylöspäin ei olla menossa, mutta kiduttavan hitaasti tämä homma etenee.
Tänään aion pyöräillä toimistolle, siitä tulee matkaa edestakaisin yhteensä n. 28 km. Ajattelin mennä myös functional training -jumppaan siinä välissä. Siinä tulee jo aika paljon liikuntaa, saa nähdä miten jaksan, mutta jollain konstilla on pakotettava paino vielä tippumaan. Perhanan perhana. Ja kuten olen monta kertaa kirjoittanut, musta on kauheaa, siis todella kauheaa, että mä tarkkailen ihan koko ajan joka ikistä suupalaa. Musta tämä ei ole kunnon elämää. Mutta pakkohan se näköjään on, muuten ei paino tipu. Kyllähän mä syön ihan kunnolla, mutta mä en todellakaan haluais, että mun loppu elämäni on tätä syömisen ajattelua ja tarkkailua. Itse asiassa nyt kun ajattelen, monet mun tuntemista naisista vahtii syömisiään tosi tarkasti vaikkei heillä mitään ylipainoa olekaan. Ja mä olen luullut, että ihmiset pysyy hoikkana ihan itsestään, luonnollisesti! Vasta nyt mulle on paljastunut, että monet tarkkailee painoaan koko ajan, käy kaiken maailman jumpissa ja saleilla -ei terveytensä tai hyvinvointinsa takia vaan painon nousun pelossa. Onko rentous ja nautinto syömisestä (ja elämästä...) siis iäksi kadonnut?

Päivän syömiset:
- kahvia, profeel ananas jogurtti
- Elovena pikapuuro, kuppi kahvia, pari Knäckistä
- lounaalla punajuurikeittoa, salaattia jossa erilaisia salaatinlehtiä, kurkkua, raejuustoa ja ananasta, pikkuisen jotain perunasalaattia ja pikkuisen jotain riisi-katkarapujuttua
- banaani, pari Läkerol-pastillia
- puolitoista kanafilettä, tomaatti, pari tl raejuustoa, 2 näkkäriä joiden päällä 9% polaria ja 11% saraa, 3 näkkäriä joiden päällä 12% tuorejuustoa ja 11% saraa, yrttiteetä
- hieman vattuja, punaviiniä, pala pizzaa, pieni pala vadelmapiirakkaa

Edit klo 19.30:
Päätä ja niskaa särkee taas. Pakko levätä.
Pyöräily töihin 47min, 247 kcal josta 55% rasvaa, keskisyke 113.
Functional training 57 min, 293 kcal josta 55% rasvaa, keskisyke 112.
Pyöräily kotiin 47 min, 269 kcal josta 55% rasvaa, keskisyke 118.
Liikunnassa kulutetut kalorit tänään yht. 809.

Edit 6.8.:
Huomaan, että enempi liikkuminen lisää selvästi ruokahalua, joten mässyttämiseksihän tuo ilta sitten meni. Mies ja lapsi olivat käyneet taas poimimassa monta litraa vattuja ja jotain niistä piti tehdä. Tein kevyen rahkapiirakan. Maistoin sitä pienen palan, hyvää oli. Olin eilen koko päivän menossa ja muu perhe oli käynyt pizzalla. Jääkaapissa oli yksi pala tonnikala-katkarapupizzaa jäljellä, ja minunhan se sitten piti syödä. Maistui kyllä ihanasti, en voi kieltää.